Čia (chia) sēklas mēnesim 20g x 30 paciņas

chia-karbina-menesim
chia-seklas-20g-30-pakas6
Detalizēti Čia (chia) sēklu komplekts
Fasējums: 20 g x 30 paciņas
Art: PN05
Cena: 9,98 €
Apraksts Čia sēklas Čia jeb Salvia hispanica  (Spānijas salvija) ir lūpziežu dzimtas stiebraugs. Augstākās kvalitātes sēklas tiek audzētas to dabiskajā vidē  Centrāl- un Dienvidamerikas reģionos, citiem kultūraugiem mazpiemērotā vidē, neizmantojot pesticīdus, jo augi paši spēj sevi aizsargāt . Čia sēklas ir bagātas ar augstvērtīgām olbaltumvielām, aminoskābēm, omega taukskābēm, vitamīniem, minerālvielām, antioksidantiem, šķiedrvielām, nesatur glutēnu, holesterīnu. Tām ir viegla riekstu garša. Pievienojot tikai 2 ēdamkarotes Čia sēklas jūsu ikdienas uzturam tās dos jums apmēram 7 gramus šķiedrvielu, 4 gramus olbaltumvielu, 205 miligramus kalcija un 5 gramus Omega-3! Jau tūkstošiem gadu atpakaļ Čia sēklas bija  acteku un maiju uztura sastāvdaļa un pamata izdzīvošanas produkts acteku karavīriem. Acteku leģenda vēsta, ka senos laikos, apēdot sauju mītisko sēklu, uzturēja kareivjus cīņās 24stundas. Mūsdienu zinātne apliecina Čia sēklu spēcinošo iedarbību cilvēka organismā, tās ir vienas no spēcīgākajiem, funkcionālākajiem, un barojošākajiem „Superfoods” produktiem pasaulē!  Čia sēklas satur: 20 % augstvērtīgas olbaltumvielas  18 aminoskābes Vairāk Omega-3 taukskābes nekā lasis vai linsēklas Dabiski pareizas Omega-3 un Omega-6 proporcijas (3 : 1) 6x vairāk šķiedrvielu nekā auzu klijas 4x vairāk antioksidantu nekā mellenes 5x vairāk kalcija nekā piens 3x vairāk dzelzs nekā spināti 15x vairāk magnija nekā brokoļi 2x vairāk kālija nekā banāni 7x vairāk C vitamīns nekā apelsīnos daudz citu vitamīnu t.sk. B grupas, minerālvielu un mikroelementu kā cinku, selēnu, boru, varu, fosforu. Iemesli, kāpēc būtu jālieto Čia sēklas: 1. Čia sēklas ir ar augstu uzturvērtību Čia sēklas ir lielisks šķiedrvielu avots, bagātas ar antioksidantiem, olbaltumvielām, kalciju, vitamīniem, minerālvielām, omega 3, 6 un 9 taukskābēmTās ir bagātākais Omega-3 taukskābes saturošais dabas produkts. 2. Čia sēklas rada ilgstošu sāta sajūtu Čia sēklām ir spēja uzņemt 9 reizes vairāk šķidrumu nekā tās sver, veidojot ap sevi želejveida apvalku, kas nonākot gremošanas sistēmā, rada apjomu – pilnuma sajūtu, sātu un fizisku barjeru starp ogļhidrātiem un gremošanas fermentiem, kas tos sašķeļ, tādējādi paildzinot šo procesu. Tās satur gan šķīstošās (vairāk nekā 5%), gan nešķīstošās šķiedrvielas. 3. Čia sēklas līdzsvaro cukura līmeni asinīs Pateicoties Čia sēklu unikālajam šķīstošo un nešķīstošo šķiedrvielu sastāvam un spējai veidot želejveida apvalku, tās lēnām atbrīvo uzņemto ogļhidrātu enerģiju asinsritē, tādējādi uzturot ilgstoši vienmērīgu cukura līmeni asinīs un saglabājot darbaspējas visas dienas garumā. 4. Čia sēklas ir enerģiju radošas Čia sēklas ir bagātas ar augu valsts izcelsmes pilnvērtīgām olbaltumvielām, kuras kopā ar vitamīniem, minerālvielām un cukura līmeņa līdzsvarojošo gelu aktivizē organismu, palielina tā izturību un dod ilgstošu enerģiju. 5. Čia sēklas – ideāls organismam nepieciešamo uzturvielu avots veģetāriešiem un vegāniem Īpaši pilnvērtīgo olbaltumvielu (tādas kā gaļā) un Omega-3 taukskābes avots. 6. Čia sēklas ir ērti lietojamas un universāls Jūs varat ēst Čia sēklas tā pat, varat tās sajaukt ar savu iecienītāko dzērienu vai ūdeni, pievienot tās savām graudaugu brokastīm vai salātiem, jogurtam, mērcēm, putrām vai jebkam citam. Pievienot mīklai cepot cepumus, kēksus, mufinus, smalkmaizītes, pankūkas, maizi, sacepumus. Tās nemaina pamatprodukta garšu, bet papildina ēdienu ar organismam nepieciešamām, vērtīgām uzturvielām Atšķirībā no linsēklām, kuras pirms lietošanas uzturā ieteicams samalt, Čia sēklas var lietot veselas. Organismā tās viegli pārstrādājas.  Pateicoties augstajam antioksidantu līmenim, tās nezaudē savu uzturvērtību un kvalitāti, uzglabājot pat 2 -3 gadus. Ieteicams lietot 1-2 ēdamkarotes dienā. 100g Čia sēklu enerģētiskā vērtība ir 400 kcal. 1 ēdamkarotei sēklu – ap 40 kcal. Čia sēklas - cilvēkiem, kas rūpējas par savu svaru Tiem, kas cenšas samazināt savu svaru ir pazīstama bada sajūta, kas pavada šo procesu. Izsalkuma sajūta vairo domas par pārtiku, tieksmi pēc atsevišķiem ēdieniem, noved pie pārēšanās ēdienreizēs. Būtu labi, ja to varētu novērst viegli, droši un lēti. Te daudzējādā ziņā var palīdzēt Čia sēklas. Lietojot tās var novērst izsalkumu jebkurā dienas laikā. Tās dos noturīgu enerģiju, līdzsvaros cukura līmeni asinīs, sniegs vērtīgās Omega-3 taukskābes, kalciju, boru, pilnvērtīgas olbaltumvielas (tādas kā gaļā), šķiedrvielas, magniju, kalciju un citas minerālvielas, C, B grupas vitamīnus. Tām var piesķirt garšu kādu vien vēlaties, atkarībā no produkta, kam tās pievieno. Pievienojot Čia sēklas, tās padara jebkuru produktu veselīgāku, barojošāku, neietekmējot pamatprodukta garšu. Kā to var panākt? Pievienojot Čia sēklas ūdenim vai jebkuram citam šķidrumam (sulām, dzērieniem), tās uzsūc to 9 reizes vairāk nekā pašas sver. Tiek iegūts 9 reizes lielāks apjoms sēklu. Čia sēklas no ārpuses ir klātas ar šķīstošajām šķiedrvielām. Saskaroties ar šķidrumu, tās izveido ap katru sēkliņu želejveida apvalku (gelu), kas pieņem tā šķidruma garšu, kurā tas veidojas. Nonākot gremošanas sistēmā paiet krietni ilgs laiks, kamēr fermenti sašķeļ šo gelveida substanci. Tādā veida ilgākā laika periodā saglabājas sāta, pilnuma sajūta, kā cilvēkam, kas ir labi paēdis. Pievienojot sēklas jebkuram ēdienam, notiek tas pats process, gūstot vairākus labumus: tiek apēstas mazākas porcijas ēdiena, jo sāta sajūta rodas ātrāk šī sajūta saglabājas ilgstoši – nav vēlēšanās ēdienreižu starplaikos uzkost organisms, papildus ēdienam, saņem visas Čia sēklu vērtīgās uzturvielas gelveida viela uztur mitrumu zarnu traktā, bet nešķīstošās šķiedrvielas “iztīra” to kā birstes tiek uzturēts līdzsvarots cukura līmenis asinīs, jo gelveida viela rada fizisku barjeru starp ogļhidrātiem un gremošanas fermentiem, kas tos sašķeļ. Cukurs lēni un vienmērīgi nonāk asinīs, radot ilgstošu enerģiju jaunām aktivitātēm. Var aizstāt arī kādu no ēdienreizēm – 1-2 ēdamkarotes Čia sēklu 10 – 15 minūtes uzbriedinot vismaz 9x lielākā šķidruma daudzumā, kā piemēram: ūdenī, kam piespiež citrona vai laima sulu, jūsu iemīļotā sulā, dzērienā vai jogurtā. Gatavojot ēdienus, kuru receptēs tiek izmantotas taukvielas (sviests, margarīns), 1/3 no tām var aizstāt ar iepriekš pagatavotu Čia sēklu gelu (uzbriedinātu ūdenī). Gatavais ēdiens garšos tieši tā pat, taču saturēs par 1/3 mazāk tauku, turklāt ēdiens tiks bagātināts ar Čia sēklu vērtīgajām uzturvielām. Čia sēklu gelu var lietot arī lai palielinātu ēdiena apjomu nemazinot tā garšas īpašības. Piemēram, salātu, barbekju un citās mērcēs, tādā veidā mazinot to kaloritāti, bet bagātinot ar uzturvielām. Ja lietosiet Čia sēklas pirms ēšanas – ēdienreizē apetīte būs sarukusi. Tas nozīmē, ka apēdīsiet mazāk nekā parasti.  100g Čia sēklu satur 400 kcal. 1 ēdamkarote – ap 40 kcal. Ieteicams 1 - 2 ēdamkarotes dienā.